Wat is Australian Pairs

Australian pairs wil zeggen dat de lead eerst twee bowls plaatst, daarna de tweede speler(op dat moment second) 4 bowls en vervolgens de lead zijn/haar laatste 2 bowls plaatst. De lead is in het betreffende end dus ook skip.
Bij dit systeem betekent het dat iedere speler om en om skip/leader en second is.
Dit is een leuke vorm van pairs spelen. Er wordt hierbij dus twee keer gewisseld tijdens een end.

Er wordt gespeeld in 2 poules (A en B) van elk 18 teams. Na 2 wedstrijden wordt er per poule een tussenstand opgemaakt en gaat de 3e wedstrijd tussen de nr. 1 en 2 van de tussenstand in die poule, 3 tegen 4 enz. Er is dan een grote kans dat je tegen een gelijkwaardige tegenstander speelt.
Als iedereen 3 wedstrijden heeft gespeeld worden de resultaten van deze 3 wedstrijden bij elkaar opgeteld en komt er een OVERALL eindstand uitrollen met de eindschikking van het toernooi.
Afbeelding invoegen