verslag klootschieten 2016 (door Mieke)

Klootschieten donderdag 1 september 2016.
Het is weer zo ver! Wij gaan klootschieten bij het Buursermeertje! Wat gaat het jaar toch snel. Edwin en Ilona, onze kantinebeheerders, waren ook van de partij.Nico en Jannie onze enthousiaste activiteiten commissie vertellen op een ludieke manier waarom een echtpaar niet in hetzelfde groepje wordt ingedeeld ,want de bolderkarren zijn weer bevoorraad met de nodige spirituoso dus je snapt het al……….!maar ook met heerlijke hapjes, zoals gehaktballetjes met joppie saus, salamie, komkommer, tomaatjes en stukjes kaas, het kon niet op.
Nadat de nodige groepfoto’s waren gemaakt door Dick met als "leiders” Mini, Tinie, Riekie en Alie ging het loos. De ene groep een witte en de andere groep een blauwe kloot. En er werd toch gegooid! Vooral Edwin kon er wat van. Die groep heeft dan ook gewonnen. Jammer dat er paaltjes aan de kant stonden, want als de kloot daartegen aan kwam ging de kloot achteruit i.p.v. vooruit. En gelukkig hadden wij Grietje in de groep, Wat is die "lenig”. Waar de kloot ook maar lag, Grietje pakt hem, zonder "soeplepel”, want die was inmiddels gesneuveld.
Het weer was prima op een enkel buitje na, gezellig samen schuilen onder de paraplu, geeft ook wel weer wat. Want er werd van een nood een deugd gemaakt. Drankjes werden gemixt (Liesbeth was daar erg goed in) en gedronken, vooral bessen met jus d’orange was erg in trek. Gelukkig hebben we Volledige Vergunning, tenminste dat staat op de bolderkar opgetekend door Nico.
De route is zo gemaakt, dat we halverwege  gezamenlijk pauzeren met een heerlijk slaatje.Wat is het toch prachtig in Buurse.
De hei bloeide mooi. Natuurmonumenten hield ook een gemotoriseerde excursie ,maar ook sommige leden van onze bowls club hadden hun eigen mercedes meegenomen wat best handig was.Het was weer een gezellige middag goed georganiseerd.
Daarop hebben we een toast uitgebracht bij Capten Jack, waar we heerlijk hebben gegeten, een goede afsluiting van een mooie middag.De Wisselkloot ging naar de groep van Riekie ,die maar 95 punten heeft gescoord.
Nico en Jannie het was weer geweldig.